Mnóstwo firm w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Bardzo często są to wyjazdy zamiarem załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z kontrahentem, negocjacji czy innych ważnych spraw. Jeżeli sam wyjazd służbowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on problemu dla pracodawcy. Jeżeli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale również warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii definiuje nam prawo europejskie jak i sama Unia do jakiej Polska przynależy. Wobec tego by delegować swoich pracowników na dłuższy czas należy znać wszystkie ważne przepisy które nas obowiązują. By dowiedzieć się wszystkich koniecznych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE. Mają one na celu uświadomienie i kształcenie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.