Obecnie zarządzanie firmą coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia części obowiązków zewnętrznym realizatorom. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka ma w takim stopniu przeszkolonych pracowników, by fachowo takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta w sposób indywidualny, ale także każdy strategiczny szkic stwarzają od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są również cykliczne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i odmienne w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. Materiały drukowane – koncepcja, projekt, opracowanie graficzne, produkcja. Można zatem konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.